Sceny łączą siły w trudnym czasie
Koprodukcje zwiększają bezpieczeństwo teatrów – finansowe, ale i związane z pandemią. Premierę „Króla Leara" przygotowały sceny w Legnicy i Opolu. JACEK CIEŚLAK
– Koprodukcje są najlepszą formą parasola ochronnego dla spektakli i wydarzeń artystycznych – uważa Bartosz Szydłowski, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Boska Komedia w Krakowie. – Nie chodzi wyłącznie o to, że pozwalają zgromadzić odpowiedni budżet. Najważniejsze jest to, że przedstawienie nie staje się pozycją z gatunku „glamour", która ogranicza się do jednorazowej gwiazdorskiej prezentacji, tylko po skończeniu festiwalu pozostaje w repertuarze co najmniej dwóch instytucji.
Koprodukcje od początku Boskiej Komedii są stałą zasadą budowania programu, a zyskały dodatkowy atut w dobie pandemii.
– Tak się złożyło, że władze Krakowa dawały na nasz festiwal 2 mln zł – mówi dyrektor Szydłowski. – W tym roku w związku z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta