Tabliczka „made in Poland” staje się synonimem jakości
Naszymi głównymi produktami eksportowymi są maszyny i urządzenia mechaniczne oraz sprzęt elektroniczny, które stanowią 25,09 proc. całej sprzedaży zagranicznej.
Największy, 64-proc., wzrost sprzedaży w stosunku do 2018 r. nastąpił w zeszłym roku w branży artystycznej – chodzi o eksport dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków. O 22,7 proc. wrosła sprzedaż obuwia i nakryć głowy. Polskie produkty są cenione na świecie przede wszystkim za jakość wykonania. Zagraniczni konsumenci coraz chętniej sięgają po pochodzące z naszego kraju ubrania, kosmetyki, meble czy okna.
Maszyny, pojazdy, metale
Najczęściej z Polski za granicę wysyłane są maszyny i urządzenia mechaniczne oraz sprzęt elektroniczny. W 2019 r. wartość eksportu tego sektora przekroczyła 53,5 mld euro, a wzrost w porównaniu z 2018 r. wyniósł 10,2 proc. W tej kategorii jest również sprzęt AGD, w którego produkcji jesteśmy europejskim liderem. Produkowane w Polsce pralki czy lodówki w 87 proc. trafiają za granicę. Za tym sukcesem częściowo stoją zagraniczne firmy, które inwestują w fabryki na terenie naszego kraju.
Drugą grupą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta