Nowe technologie w szybkim tempie zmieniają nasze życie
Usługi w internecie | Pandemia to nie tylko kryzys gospodarczy, ale i wymuszona zmiana wielu zachowań, począwszy od zakupów online, przez zdalną pracę, po nowe formy spędzania wolnego czasu. .
Pandemia koronawirusa wywołała wiele negatywnych zjawisk. Wyraźnie spadła sprzedaż detaliczna, wielu ludzi straciło pracę i dochody. Pojawiła się ogromna niepewność co do dalszego rozwoju sytuacji zarówno w skali makro, jak i w odniesieniu do gospodarstw domowych. Nasiliły się obawy o byt materialny rodzin.
W tle tych wszystkich zjawisk zachodzą bardzo głębokie przeobrażenia stylu życia. Zmienia się sposób wykonywania pracy, model edukacji, formy spędzania wolnego czasu i uprawiania hobby. Zmiany te są dużo głębsze, niż wcześniej przewidywaliśmy. Coraz więcej czynności wykonujemy zdalnie. Dotyczy to nie tylko zakupów czy obowiązków służbowych. Na odległość uczestniczymy w szkoleniach, korzystamy z porad lekarskich, usług finansowych i wielu innych.
Lubimy załatwiać sprawy na odległość
Z badania Blue Media wynika, że już 14 proc. Polaków ma za sobą doświadczenie z telemedycyną, a aż 35 proc. planuje z takiej usługi skorzystać. Jeszcze więcej ankietowanych wskazało, że chciałoby pracować zdalnie, podpisywać w ten sposób dokumenty czy zawierać umowy o świadczenie różnych usług.
– Sytuacja pandemiczna w Polsce i na świecie wymusiła konieczność ograniczenia kontaktów społecznych, a tym samym zintensyfikowała przenoszenie do internetu zarówno wielu procesów biznesowych, jak i usług publicznych –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta