Jubilerzy mocno pod kreską
Branża może być główną ofiarą spadku wydatków konsumpcyjnych. Apart chce z tym walczyć ogromną kampanią reklamową z udziałem dwóch najgorętszych nazwisk show biznesu.
Według danych GfK Polonia dla Poznania po pandemii sieci jubilerskie mogą średnio odczuć nawet 54-proc. spadek sprzedaży z 1 mkw. salonów w centrach handlowych. To zdecydowanie najgorszy wynik w całej gospodarce i choć dane dotyczą jednej aglomeracji, to można oczekiwać, iż podobny trend będzie widoczny gdzie indziej. Nawet jeśli z mniejszym natężeniem, to nawet gastronomia odczuwa mniejszy spadek obrotów w centrach handlowych. – Spadki wydatków konsumenckich w handlu będą zwiększać konkurencję między centrami handlowymi – komentował dane Przemysław Dwojak, senior director sales effectiveness w GfK. – Wciąż realną groźbą jest redukcja liczby sklepów w branżach najbardziej dotkniętych przez kryzys. To jeden z negatywnych skutków pandemii, z którymi starają się od wielu tygodni uporać najemcy i wynajmujący. Równolegle wzrost popularności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta