Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Robiąc zakupy, mamy realny wpływ na firmy i gospodarkę

30 września 2020 | Ekonomia i rynek | Jeremi Jędrzejkowski
Podczas debaty Piotr Patkowski, wiceminister finansów (na zdjęciu trzeci od lewej) powiedział, że jego resort pracuje nad pakietem wsparcia dla biznesu. – Myślę, że będzie bardzo pozytywnie odebrany przez przedsiębiorców – wskazał. Nie ujawnił jednak szczegółów
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Podczas debaty Piotr Patkowski, wiceminister finansów (na zdjęciu trzeci od lewej) powiedział, że jego resort pracuje nad pakietem wsparcia dla biznesu. – Myślę, że będzie bardzo pozytywnie odebrany przez przedsiębiorców – wskazał. Nie ujawnił jednak szczegółów
Olga Semeniuk podsekretarz stanu Ministerstwo Rozwoju
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Olga Semeniuk podsekretarz stanu Ministerstwo Rozwoju
Piotr Patkowski  podsekretarz stanu  Ministerstwo Finansów
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Piotr Patkowski podsekretarz stanu Ministerstwo Finansów
Olgierd Świerzewski  partner i dyrektor zarządzający Kancelaria Kochański & Partners
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Olgierd Świerzewski partner i dyrektor zarządzający Kancelaria Kochański & Partners
Mirosław Klepacki  prezes Apator SA
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Mirosław Klepacki prezes Apator SA
Katarzyna Dubno  dyr. działu relacji zewnętrznych  i ekonomiki zdrowia, Adamed
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Katarzyna Dubno dyr. działu relacji zewnętrznych i ekonomiki zdrowia, Adamed
Michał Stawecki  dyrektor marketingu Apart sp. z o.o.
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Michał Stawecki dyrektor marketingu Apart sp. z o.o.

Aby konsumenci świadomie wybierali polskie produkty, ważna jest edukacja, pokazywanie, jakie są efekty codziennych wyborów. Że oznacza to skierowanie pieniędzy do firm, które nad Wisłą inwestują, tworzą miejsca pracy, płacą podatki.

 

Co oznacza dziś patriotyzm gospodarczy? Jak zachęcać firmy do polityki zakupowej opartej na krajowe towarach i usługach? Jak kształtować świadome wybory konsumenckie? I jak to pogodzić z ważnymi dla nas zasadami wspólnego, jednolitego rynku UE? M.in. o tym była mowa podczas debaty „Polskie – mój wybór: jak w praktyce realizować ideę patriotyzmu gospodarczego", która odbyła się w redakcji „Rzeczpospolitej".

Powrót do korzeni

Otwierając dyskusję, Olga Semeniuk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, wskazała, że warto wrócić do hasła „rzemiosło", które leży u podstaw patriotyzmu gospodarczego. Przywołała ustawę z 22 marca 1989 r. poświęconą rzemiosłu. – Dziś rzadko o nim mówimy i raczej w kontekście branży spożywczej – np. rzemieślniczych lodów, piwa, soków, dżemów itp. Natomiast od powstania ustawy mamy ogromną lukę – mówiła Olga Semeniuk. – Po pierwsze, lukę w prawie, po drugie w czasie, bo wiele zawodów zniknęło, a w ich miejsce powstały nowe.

Przypomniała, że resort rozwoju pracuje nad nową ustawą o rzemiośle i kształceniu dualnym w rzemiośle. – Wracamy do definicji rzemiosła po to, by ją dopasować do XXI w. oraz odbudować pozycję, także społeczną, szkół branżowych,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11775

Wydanie: 11775

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament