Poprawiony projekt taryfy lub uzasadnienie albo odwołanie od negatywnej decyzji
Obecnie w większości przypadków postępowanie w sprawie zatwierdzenia taryfy za wodę i ścieki albo jest w toku, albo właśnie zostało zakończone, często decyzją negatywną – a więc odmawiającą zatwierdzenia taryfy.
Proces zatwierdzania taryfy za wodę i ścieki dla wielu przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych zakończy się wydaniem przez organ regulacyjny – dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – decyzji odmownej i określeniem przez organ taryfy tymczasowej. W wielu przypadkach takie postępowanie organu będzie słuszne, jednakże często takie działanie pozbawione będzie podstaw prawnych, naruszać będzie zatem powszechnie obowiązujące przepisy, a w konsekwencji narazi przedsiębiorstwa na zaniżone w stosunku do realnych kosztów i należnej marży zysku ceny i stawki opłat.
Do zatwierdzenia
Jak wynika z art. 24b ustawy z 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (DzU z 2020 r., poz. 2028 ze zm., dalej: ustawa), taryfa podlega zatwierdzeniu przez organ regulacyjny z wyłączeniem taryfy zmienionej w związku ze zmianą stawki podatku od towarów i usług. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne przekazuje organowi regulacyjnemu wniosek o zatwierdzenie taryfy w terminie 120 dni przed dniem upływu okresu obowiązywania dotychczasowej taryfy. Obecnie zatem dla większości przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych postępowanie w sprawie zatwierdzenia taryfy za wodę i ścieki albo jest w toku, albo właśnie zostało zakończone, często decyzją negatywną – a więc odmawiającą zatwierdzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta