Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wspólne wartości równie ważne jak dobry produkt

07 lipca 2021 | Raporty RZ
źródło: materiały prasowe

ROZMOWA | Jacek Kall, profesor Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, ekspert ds. brandingu

 

Niedawno w wypowiedzi dla „Rzeczpospolitej" podkreślał pan, że nadszedł czas na marki solidne, wiarygodne i odpowiedzialne, które nie bazują na marketingowej „ściemie". Czy będzie to trwały trend?

Tak. Dzisiaj wizerunek firm i ich marek jest związany nie tylko z produktem czy usługą, ale również z oczekiwaniami obywateli wobec firmy. Dzisiejszy konsument, szczególnie ten w rozwiniętych krajach zachodnich, gdzie poziom życia i dochody są najwyższe, oczekuje od firm dużo więcej niż tylko dostarczenia dobrego produktu. W dużej mierze zwraca uwagę również na to, czy firma robi coś dla środowiska naturalnego, dla lokalnej społeczności, czy naprawdę dba o swoje źródła zaopatrzenia, swoich dostawców i pracowników.

Czy pandemia koronawirusa wpłynęła na wzrost znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu?

Oczekiwania, że firmy w swoich działaniach będą wychodziły poza zapewnienie konsumentom dobrych produktów i usług, a właścicielom zysków, na pewno wzrosły w czasie pandemii, przynajmniej w krajach zachodnich. Różne analizy trendów konsumenckich wskazują, że wielu klientów zaczęło uwzględniać zachowanie firm w czasie pandemii. Ludzie zwracają uwagę między innymi na to, czy i na ile firma włączyła się w walkę z pandemią, czy zadbała na przykład o bezpieczne warunki pracy, czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12006

Wydanie: 12006

Spis treści
Zamów abonament