Biznes się wykazał, ale zaufanie trzeba umieć podtrzymywać
CSR | W czasie pandemii ponad 200 firm z różnych branż wspierało służbę zdrowia i społeczeństwo
W tegorocznej 19. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", opublikowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), zostało wymienionych prawie 2 tys. działań. To rekordowa liczba, aż o ponad 40 proc. wyższa w porównaniu z poprzednią edycją. Tak duży wzrost liczby nowych praktyk był w dużej mierze efektem wymuszonych przez pandemię działań na nowych polach.
– Firmy często decydowały się na realizację działań CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) w nowej formule, tak aby skutecznie odpowiedzieć na wyzwania pandemicznej rzeczywistości – wyjaśnia Marzena Strzelczak, prezeska i dyrektorka generalna FOB.
Wiele ciekawych inicjatyw
Jak zaznacza Marzena Strzelczak, pandemia nie tylko nie zatrzymała aktywności odpowiedzialnego biznesu, ale wręcz ją wzmocniła. Pojawiło się wiele pozytywnych inicjatyw, które sprawiają, że rola firm w walce z pandemią jest niepodważalna.
Opinię tę potwierdzają dane z raportu na temat dobrych praktyk. W tegorocznej edycji o 80 proc. zwiększyła się liczba nowych działań CSR dotyczących zagadnień konsumenckich. W tym aż czterokrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem (do 16) wzrosła liczba praktyk w kategorii „zdrowie i bezpieczeństwo konsumentów".
Niewiele mniej, bo 65 proc., przybyło zgłoszeń dotyczących uczciwych praktyk operacyjnych. Jak podkreślają eksperci FOB, po wybuchu pandemii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta