Za mały udział pań we władzach firm uwiera coraz bardziej
KADRY | Koronakryzys mocno dotknął kobiet i jeszcze bardziej utrudnił im rozwój zawodowy
W pierwszych dniach czerwca tego roku oficjalnie wystartował 30% Club Poland. To polska edycja globalnej kampanii, która już od dekady promuje różnorodność w biznesie. Jej celem jest osiągnięcie do 2030 r. co najmniej 30-proc. udziału kobiet we władzach dużych publicznych firm.
– Wiele badań naukowych wskazuje, że 30 proc. to masa krytyczna, która pozwala, by mniejszość miała realny wpływ na działania większości. Teoria ta sprawdza się również w zarządach i radach nadzorczych spółek – wyjaśnia Milena Olszewska-Miszuris, jedna z inicjatorek 30% Club Poland, prezeska firmy doradczej WM Advisory.
Klub ma ambicje, by do 2030 r. zwiększyć do 30 proc. udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych polskich spółek giełdowych (z indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80). Wyzwanie jest spore, bo na koniec 2020 r. panie stanowiły zaledwie 15,5 proc. władz tych firm. Organizatorki 30% Club Poland mogą jednak liczyć na wpływowe wsparcie; wśród członków-założycieli są szefowie zarządów i przewodniczący rad nadzorczych 13 dużych firm, w tym kilku znanych spółek z GPW.
– Różnorodność płci jest ważną częścią szerszej kwestii różnorodności na wyższym szczeblu przedsiębiorstw. Bardziej różnorodny zarząd i rada nadzorcza to szerszy zakres doświadczenia, wiedzy i kompetencji, co z kolei prowadzi do podejmowania lepszych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta