Drzewo figowe wymaga troski
Działające urządzenia zastępujemy kolejnymi, lepszymi, jak zapewniają specjaliści od sprzedaży. Psychologia stała się nauką pomocniczą dla marketingu. Aby sprzedać, należy sięgać głębiej do pokładów ludzkiej psychiki. Czy to się opłaca?
Na łamach „Rzeczpospolitej" ukazały się bardzo inspirujące teksty trzech wybitnych współczesnych polskich ekonomistów: prof. Grzegorza Kołodki „Dokąd zmierza ekonomia?" (8 lipca 2021 r.), prof. Mariana Goryni, „Dokąd zmierzają nauki ekonomiczne?" (5 sierpnia 2021 r.), prof. Jana Polowczyka „Dokąd zmierzają nauki ekonomiczne?" (27 sierpnia 2021 r.). Dyskusja odnosi się do kluczowej kwestii przyszłości nauk ekonomicznych. Prof. Grzegorz Kołodko konkluduje: „Kluczowy element koniecznej zmiany paradygmatu ekonomii to odejście od dyktatu maksymalizacji zysku i ilościowego wzrostu produkcji jako celu gospodarowania". Prof. Marian Gorynia zwraca uwagę, że „kluczowa będzie zmiana mentalności ludzkiej i odejście od agresywnej wersji homo oeconomicus ku homo oeconomicus moralis". Prof. Jan Polowczyk pisze: „Zamiast poszukiwać uniwersalnych praw, spróbujmy przedstawiać rzeczywistość w całym bogactwie rozmaitych kontekstów, które prowadzą do różnych wniosków i rozwiązań. Paradoksy uczą patrzeć na świat wielowymiarowo".
Zmieńmy sposób korzystania z zasobów
Gospodarujący na Ziemi człowiek czyni sobie Ziemię poddaną. Ma prawo do nazywania rzeczy, które zaprojektował, zbudował i je użytkuje. Ludzkość, przyznając sobie przywilej do nieograniczonego korzystania z zasobów naszej planety,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta