Kolej dla klimatu
W najbliższej dekadzie koleje sięgną po energię ze źródeł odnawialnych, dzięki czemu zwiększą przewozy. Materiał powstał we współpracy z PKP Energetyka
Fundacja ProKolej w raporcie „Kolej dla klimatu – klimat dla kolei" przypomina, że transport zwiększa emisję CO2; także dlatego, że w Polsce udział kolei (najmniej emisyjnego środka transportu) w całości pracy przewozowej dramatycznie spada – w ubiegłym roku po raz pierwszy poniżej 10 proc. – Wybierajmy takie formy transportu, które jak najmniej obciążają środowisko – apeluje prezes Fundacji ProKolej Jakub Majewski.
Choć koleje należą do najefektywniejszych energetycznie gałęzi transportu i zużywają niecałe 2 proc. krajowej energii, w przyszłości także będą musiały ograniczyć ślad węglowy. W tym celu polska branża kolejowa powołała Centrum Efektywności Energetycznej Kolei (CEEK). Celem inicjatywy jest zwiększenie efektywności energetycznej transportu kolejowego, a co za tym idzie – jego konkurencyjności, przy jednoczesnym zniwelowaniu negatywnego wpływu na środowisko. Dzięki inicjatywom CEEK do 2030 r. możliwe będzie zmniejszenie zużycia energii przez kolej w Polsce o 1,2 TWh i zredukowanie emisji dwutlenku węgla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta