Emocji ma być więcej
Formuła 1 doczekała się rewolucji, która ma zadowolić kibiców i kierowców.
Kosmicznie wyglądające samochody w teorii zapewnią bardziej wyrównaną walkę na torze, z łatwiejszym wyprzedzaniem, ale rozpoczynające się właśnie przedsezonowe testy w Barcelonie nie dadzą jeszcze odpowiedzi na pytanie, czy rywalizacja przyniesie fanom więcej emocji. Z rozstrzygnięciem tej kwestii musimy poczekać do pierwszych wyścigów, a inauguracja sezonu odbędzie się 20 marca w Bahrajnie.
– Szczerze mówiąc, od dawna tak bardzo nie wyczekiwałem prezentacji nowych samochodów – przyznaje Robert Kubica, który rozpoczyna trzeci sezon w roli kierowcy rezerwowego w zespole Alfa Romeo. – Nowe przepisy to zawsze okazja do różnych interpretacji i zastosowania różnych pomysłów.
Nowe samochody mają bardziej agresywne kształty, a wrażenia wizualne potęgują obręcze kół o średnicy 18 cali – poczciwe „trzynastki", niemające nic wspólnego ze współczesną motoryzacją, odeszły do lamusa. Nie chodzi jednak o sam wygląd, ale o charakterystykę wyścigowych maszyn.
Pięcioletnie prace nad nowymi regulaminami, które mają przede wszystkim umożliwić samochodom bliższą jazdę za rywalami bez utraty cennego docisku, przyniosły poważną zmianę koncepcji aerodynamicznej całego samochodu.
Ograniczona swoboda
Zmniejszono rolę przednich i tylnych skrzydeł, które z jednej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta