Do 2030 roku mamy perspektywę podwojenia globalnych przychodów
Tomasz Oczkowski, Central Europe Commercial Director, FM Logistic, mówi o wyzwaniach logistyki kontraktowej i szansach, jakie dają e-commerce oraz automatyzacja.
MATERIAŁ POWSTAŁ
WE WSPÓŁPRACY
Z FM LOGISTIC
Jak opóźnienia w globalnym transporcie uderzają w logistykę kontraktową?
Tomasz Oczkowski: Konsekwencje zagadnienia, które pan porusza, widzimy jako globalny operator logistyczny w dwóch wymiarach. Pierwszy wymiar, spowodowany przez opóźnienia w globalnym transporcie, to zwiększone zapotrzebowanie na magazyny buforowe oraz większą predykcję, zwłaszcza w branżach sezonowych. Przykładowo branża z zabawkami dla dzieci, która charakteryzuje się sezonowością, wymaga składowania towaru, dlatego istotne jest dostosowanie powierzchni magazynowej pod potrzeby klienta. Zapotrzebowanie na logistykę kontraktową wzrasta, szczególnie w czasach pandemii. Dlatego w FM Logistic realizujemy naszą strategię omnichannel. Ze względu na konieczność szukania przez naszych klientów innych kanałów dotarcia do konsumentów takie podejście okazało się być kluczowe. Drugą istotną kwestią jest sytuacja transportowa w Europie, pakiet mobilności, a w konsekwencji brak dostępnych kierowców. W tym przypadku łańcuchy dostaw były zachwiane, zwłaszcza pod koniec roku, gdzie mieliśmy duże wahania aktywności, niemniej jako operator logistyczny poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem.
Czy dla FM Logistic ta sytuacja jest szansą na zdobycie nowych klientów lub poszerzenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta