Palety wysyłane jak przesyłki kurierskie
Firmy kurierskie pokazały, jak uprościć nadawanie przesyłek. Wysyłający składa przez internet zamówienie i płaci, przez internet śledzi przesyłkę, zautomatyzowane jest nawet samo przekazanie paczki. Ten system wzięły za wzór sieci drobnicowe.
Udział e-commerce sięga 15–18 proc. w sprzedaży detalicznej. – W relacjach B2B towary są obsługiwane i dostarczane w większej liczbie i w większych jednostkach logistycznych, tj. w kontenerach, paletach itp. Logistyka produktów w kanale B2C jest zazwyczaj odmienna. Często mamy do czynienia z jedną sztuką. Obsługą magazynową takich towarów zajmują się najczęściej sami sprzedawcy internetowi, operatorzy fulfilment lub same marketplace’y. W przypadku dostaw zaangażowani są operatorzy KEP – wskazuje dyrektor Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny Arkadiusz Kawa.
Nadanie ze smartfona
Zauważa, że zwiększająca się cały czas liczba przesyłek B2C powoduje, że „klasyczni” operatorzy logistyczni tracą udział w rynku detalicznym. – W związku z tym w ostatnim czasie można zauważyć trend polegający na obsłudze klientów e-commerce przez duże firmy logistyczne. Zajmują się więc dużą liczbą małych zamówień niewielkich produktów, ale również produktów gabarytowych. W przypadku tych ostatnich jest to dostawa artykułów budowlanych, dużego AGD itp. bezpośrednio do drzwi klienta indywidualnego. W ostatnim czasie można jeszcze dostrzec kolejny trend – dostawy z usługami dodatkowymi, takimi jak wniesienie, rozpakowanie, podłączenie (np. zmywarki), odebranie zużytego sprzętu itp. – opisuje dyrektor instytutu.
Systemy nadawania przesyłek budowane są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta