Wygrywa zwinniejszy i lepszy
Dyrektor operacyjny Omegi Pilzno Grzegorz Borowicz mówi o ogólnopolskim rozwoju firmy i zwinności w jej działaniu.
MATERIAŁ POWSTAŁ
WE WSPÓŁPRACY
Z OMEGĄ PILZNO
Jak wojna wpłynęła na funkcjonowanie firmy?
Grzegorz Borowicz:
Na ten moment na szczęście nie odczuwamy jej wpływu na usługi transportowe. Nie obsługiwaliśmy Rosji i krajów wschodnich, nasze samochody od początku istnienia firmy jeździły do Europy Zachodniej, po Hiszpanię, oraz na południe, po Turcję. Wojna jednak spowodowała zawirowania na rynku paliw. To bardzo trudny temat, ponieważ podpisane kontrakty musimy realizować, zapisane były w nich stałe ceny i korekty paliwowe, ale przewidziana formuła nie pokrywała rosnących kosztów paliwa.
Dlaczego korekty paliwowe nie zadziałały?
W dwa tygodnie cena oleju napędowego skoczyła o 100 proc. Tankujemy codziennie, a zwrot tej inwestycji, czyli opłata za usługę, następuje po trzech miesiącach – przy takiej dynamice wzrostów cen stawki kontraktowe były nie do utrzymania. Trzeba pamiętać, że stosowane na rynku korekty paliwowe działają z trzymiesięcznym opóźnieniem, a w sytuacji, kiedy cena rośnie tak gwałtownie, nie ma takiej firmy, która byłaby w stanie wytrzymać takie obciążenie.
Doszło do zerwania kontaktów?
Współpraca i dialog z klientami były podstawą do wypracowania rozwiązania w tej sytuacji. Taka strategia nam się sprawdza. Podczas cenowej zawieruchy z lutego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta