Platforma e-sprzedaży to więcej niż pośrednik
Wyświetlanie na stronach internetowych giganta sprzedaży wysyłkowej reklam tzw. podróbek, a także składowanie, wysyłka i dostawa takich towarów może być uznane za naruszenie praw do znaku towarowego.
Pod koniec zeszłego roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie w połączonych sprawach C‑148/21 i C‑184/21, dotyczące naruszenia przez Amazon prawa do znaku towarowego jednego z najbardziej znanych domów mody produkującego słynne buty z czerwoną podeszwą – Christian Louboutin. Czerwony kolor naniesiony na podeszwę buta na wysokim obcasie jest zarejestrowany jako znak towarowy i wzór przemysłowy na podstawie Konwencji Beneluksu o własności intelektualnej z dnia 25 lutego 2005 r., podpisanej w Hadze przez Królestwo Belgii, Wielkie Księstwo Luksemburga i Królestwo Niderlandów. Znak ten został zarejestrowany jako unijny znak towarowy od dnia 10 maja 2016 roku. Amazon zaś prowadzi strony internetowe, na których sprzedaje towary oraz umożliwia sprzedaż podmiotom trzecim, udostępniając platformę sprzedaży. Wysyłka towarów do klientów może być realizowana przez sprzedawców lub przez Amazon, który przechowuje towary w swoich centrach dystrybucyjnych i wysyła do nabywców z własnych magazynów.
Louboutin przeciwko Amazonowi
Louboutin twierdził, że Amazon bez zgody używał oznaczenia czerwonej podeszwy, w szczególności poprzez wyświetlanie na należących do tej spółki stronach internetowych reklam butów opatrzonych spornym oznaczeniem, a także poprzez składowanie, wysyłkę i dostawę tych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta