Miliony na wizerunek PKP
Po podwyżce cen biletów premier domaga się od kolei oszczędzania. Tymczasem PKP InterCity kupuje pracownikom nowe mundury, a PKP PLK reprezentacyjne limuzyny dla swojego zarządu.
Prawie 9 mln zł wyda PKP InterCity na nowe mundury dla swoich pracowników. Taką informację spółka podała w środę, zaledwie dzień po ogłoszeniu wymuszonego przez politycznych decydentów planu wycofania się z kilkunastoprocentowej podwyżki cen biletów, motywowanej wzrostem kosztów działalności. Choć decyzja o wprowadzeniu nowego wzoru umundurowania miała zapaść jeszcze w 2021 r., a przetarg ogłoszony został na początku 2022 r., wielomilionowa inwestycja realizowana jest w momencie, gdy PKP powinny ograniczać wydatki. – Domagam się przeglądu wszystkich pozycji kosztowych, by wyeliminować słabości w wydawaniu środków i przeprowadzić plan oszczędnościowy – mówił premier Mateusz Morawiecki w wywiadzie dla Interii. Zasugerował, by „zaoszczędzone pieniądze zwrócić obywatelom w niższych cenach biletów”.
Tysiące par spodni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta