Kolejowy kompromis dla transportu morskiego i lotniczego
Dzięki władzom chińskim kolej przeżywa renesans na globalnych trasach. Nowy Jedwabny Szlak rozruszał połączenie kolejowe Chin z Europą.
W globalnych połączeniach transport kolejowy może być uzupełnieniem transportu morskiego i lotniczego. Tak dzieje się na trasie Chiny–Unia Europejska. Największa część kontenerów z Chin, prawie 96 proc., przewożona jest drogą morską. Dostawa transportem morskim trwa zazwyczaj znacznie dłużej niż w pozostałych przypadkach, niemniej jest to najtańsze rozwiązanie transportowe.
Kolej wpisana w łańcuchy dostaw
Chociaż przewozy kolejowe stanową niewielki procent obsługi całkowitej wymiany handlowej na danym kierunku, niemniej stanowią one dogodną alternatywę dla bardzo drogiego i szybkiego transportu lotniczego czy też dużo tańszego, lecz wolniejszego transportu morskiego.
Fundacja ProKolej porównuje, że za kontener wysłany morzem z Chin do Europy trzeba zapłacić ok. 2–3 tys. dol., a koleją 4–5 tys. dol. Transport lotniczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta