Wykorzystać potencjał transportu kolejowego
Logistyka kolejowa z każdym rokiem staje się coraz bardziej popularna i rozpoznawalna głównie ze względu na fakt, iż idealnie wpisuje się w politykę zeroemisyjną Unii Europejskiej. Pakiety „Fit for 55” oraz „Grean deal” jednoznacznie zachęcają do przenoszenia ładunków z drogi na tory. Jednak aby w pełni wykorzystać potencjał transportu kolejowego, potrzeba wielu inwestycji oraz zmiany bieżącego uświadamiania o nich gestorów ładunków.
MATERIAŁ PARTNERA
Po stronie inwestycji wyróżniamy nakłady finansowe w infrastrukturę punktową i liniową. Punktowa to terminale przeładunkowe, które są zdolne do obsługi kontenerów oraz naczep. Pomimo tego, że w Europie mamy ponad 400 terminali kolejowych, to niestety, nie wszystkie są w stanie zaoferować kompleksowy serwis operacyjny. Na szczęście operatorzy kolejowi widzą w nich potencjał i modernizują je na bieżąco. Jednak do ideału jeszcze daleka droga. Nawiązując zaś do infrastruktury liniowej, to patrząc na długość torów w Europie, można odnieść wrażenie, że jest wystarczająca, jednak w Europie nie możemy się pochwalić homogeniczną ich szerokością. Zróżnicowane rozstawy szyn pomiędzy krajami UE wymuszają obecność terminali przeładunkowych na styku różnych szerokości. Mówimy tutaj o takich państwach, jak Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, Ukraina, Hiszpania, Finlandia, gdzie spotykamy się z inną szerokością torów niż w pozostałych częściach Europy. Zunifikowanie jej wewnątrz całej Europy bez wątpienia doprowadziłoby do znaczącego przyspieszenia całego transportu. Nieustanne obecnie remonty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta