Dopalacz dla elektryfikacji
Inteligentna polityka przemysłowa będzie jak szybka ładowarka dla europejskiej rewolucji w motoryzacji i pojazdów elektrycznych.
Czy dekarbonizacja jest kompatybilna z konkurencyjnością przemysłu? Ponieważ zbliżają się wybory do Parlamentu Europejskiego, będzie to jedno z przewodnich pytań nadchodzącego cyklu zmian w instytucjach Unii Europejskiej.
To pytanie jest też sednem rozważań o przyszłej konkurencyjności gospodarki Europy, podejmowanych przez Mario Draghiego, byłego premiera Włoch i prezesa Europejskiego Banku Centralnego. Niedawno mówił on w La Hulpe [w Belgii – red.]: – Słusznie mamy ambitny program klimatyczny w Europie i twarde cele dla pojazdów elektrycznych. Jednak w świecie, w którym nasi rywale kontrolują wiele potrzebnych nam zasobów, taki program należy połączyć z planem zabezpieczenia naszego łańcucha dostaw – od kluczowych minerałów po akumulatory i infrastrukturę ładowania – dodał Mario Draghi.
Chiński eksport aut elektrycznych to wyzwanie dla przemysłu w UE
W pełni zgadzamy się z tym wezwaniem do wprowadzenia zdecydowanej polityki przemysłowej w sektorze motoryzacyjnym. Według prognoz co czwarty samochód elektryczny sprzedany na kontynencie europejskim w tym roku będzie wyprodukowany w Chinach. Bez dalszych działań zjawisko to będzie się nasilać, osłabiając tkankę przemysłową i społeczną europejskich ośrodków motoryzacyjnych w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta