Środkowoeuropejskie apetyty na hiszpańskie Talgo
Węgierskie konsorcjum jest ryzykowne, Skodę już raz odprawiono z kwitkiem. Czy przejęcie producenta pociągów dużych prędkości jest w zasięgu finansowym polskich instytucji?
Skoda nie rezygnuje z wysiłków, by przejąć hiszpańskiego producenta pociągów Talgo. Po tym, jak zarząd hiszpańskiej spółki odrzucił w końcu lipca ofertę połączenia ze Skoda Transportation, Czesi planują ponowienie swojej oferty. Według madryckiej gazety „Cinco Dias”, dyrektor generalny Skody Petr Novotny liczy na rozmowy z akcjonariuszami hiszpańskiej spółki. Jak podał we wtorek brytyjski serwis finansowy Finimize, Skoda mogłaby zastanowić się nad ofertą gotówkową po uzyskaniu szczegółowych informacji o działalności Talgo. Wcześniej największy akcjonariusz Talgo – posiadający 40 proc. udziałów fundusz private equity Trilantic – odrzucił taką możliwość.
Polityka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta