Bezpieczeństwo środków finansowych klientów – jak je zrealizować
Skala strat finansowych związanych z kradzieżą tożsamości, wyłudzeniami lub nieuprawnionym dostępem do środków finansowych powoduje, że klienci, podmioty z sektora e-commerce i instytucje finansowe są zainteresowane wdrożeniem nowoczesnych rozwiązań ICT.
Celem artykułu jest przybliżenie i omówienie wybranych regulacji, które wpływają na bezpieczeństwo środków finansowych klientów, w szczególności: zmian legislacyjnych, zaleceń prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), kierunków orzecznictwa dotyczącego zabezpieczenia danych osobowych. Dodatkowo artykuł porusza kwestię odpowiedzialności dostawców bardzo dużych platform i wyszukiwarek internetowych za udostępnianie fałszywych reklam produktów finansowych, jak np. inwestycje w kryptoaktywa.
Wymogi dotyczące dostawcy ICT…
Większość nowoczesnych rozwiązań ICT jest dostarczana przez podmioty trzecie, często z wykorzystaniem usług chmurowych i analizą danych w trybie 24/7. Kluczowe jest zaangażowanie osób posiadających kompetencje do zidentyfikowania wymagań biznesowych, technicznych oraz compliance dotyczących potencjalnego dostawcy ICT. Przed rozpoczęciem negocjacji/zapytaniem ofertowym należy określić wymogi, które można podzielić na:
1) wymogi regulacyjne wynikające z:
• powszechnie obowiązującego prawa, jak np.: prawa bankowego, RODO, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2554 z 14 grudnia 2022 r. w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego (rozporządzenie DORA) i projektu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie usług płatniczych w ramach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)