Telewizory XXL podbijają polskie mieszkania
Polacy coraz częściej i chętniej niż Francuzi, Brytyjczycy czy Włosi kupują urządzenia o przekątnej 75 cali i większe. Ale prawdziwy boom jest w USA.
Rocznie w Polsce sprzedaje się około 4 mln telewizorów, a zarówno producenci, jak i sprzedawcy widzą, że są one coraz większe i sięgają już rozmiaru sporych mebli. Jak wynika z danych firmy badawczej GfK, już w 2023 roku Polska bardzo dobrze wypadała pod tym względem na tle innych państw UE. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat Polacy chętniej niż Francuzi, Brytyjczycy, Hiszpanie czy Włosi kupowali telewizory z ekranami o przekątnej 75 cali i większe. Wyprzedzali nas w niewielkim stopniu tylko Niemcy.
– W całej Europie od 2018 roku rośnie segment ekranów co najmniej 80-calowych, ale w Polsce dynamika tego wzrostu jest wyższa – mówi Grzegorz Stanisz, dyrektor sprzedaży i marketingu działu RTV Samsung Polska. – Zawsze chcieliśmy mieć w domu jak największy ekran, a producenci telewizorów od lat starają się zaspokoić tę potrzebę – dodaje.
Coraz większe ekrany
W 2013 roku Samsung sprzedał w Polsce telewizor Ultra HD...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta