Działania dobroczynne nie są już cichą aktywnością prywatnych osób
rozmowa | Katarzyna Kunert, ekspertka NGO, CSR i wolontariatu pracowniczego
Jakie są obecne kierunki rozwoju filantropii biznesowej w Polsce i na świecie oraz w jaki sposób ewoluują trendy w tej dziedzinie?
Katarzyna Kunert:
Filantropia jest istotnym elementem polskiego życia publicznego i biznesowego. Rośnie u nas liczba strategicznych partnerstw między biznesem a organizacjami pozarządowymi, co pozwala realizować cele filantropijne w sposób skuteczny i przemyślany. I co ważne, działania dobroczynne nie są już wyłącznie cichą aktywnością prywatnych osób. Patrząc na zaangażowanie ludzi biznesu w działania filantropijne, warto zauważyć, że dużą rolę odgrywają kobiety. Współczesne liderki, prezeski, społeczniczki i aktywistki coraz wyraźniej przyczyniają się do rozwoju filantropii i dobroczynności w swoich firmach. Łączą działalność biznesową z dążeniem do zmieniania świata, zakładają fundacje, finansują projekty społeczne i uczestniczą w tworzeniu rozwiązań pozwalających przekształcać kapitał finansowy w odpowiedzi na problemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta