Rola HR nie kończy się na zatrudnieniu
Brak działań wspierających rozwój i zaangażowanie nowo zatrudnionych pracowników skutkują rosnącą rotacją i niewykorzystaniem ich potencjału.
Tylko 33 proc. polskich firm monitoruje zaangażowanie i satysfakcję pracowników po zatrudnieniu. Zaledwie 15 proc. wyznacza nowo zatrudnionym cele zawodowe, a tylko jedna na pięć organizacji prowadzi bieżącą ocenę efektywności i postępów pracowników – wynika z raportu „Rola obszaru post-hire w polskich organizacjach” przygotowanego przez eRecruiter.
Dane te wskazują, że wiele firm po zatrudnieniu pracownika skupia się wyłącznie na początkowych formalnościach, zapominając o działaniach wspierających rozwój i zaangażowanie zatrudnionych osób na dalszych etapach współpracy. Efekt? Rosnąca rotacja, niewykorzystany potencjał zespołów i brak długoterminowej retencji.
Obszar post-hire, obejmujący wszystkie działania związane z pracownikiem po jego zatrudnieniu, staje się kluczowym elementem strategii zarządzania zasobami ludzkimi w firmach. Termin ten obejmuje nie tylko tradycyjne procesy, takie jak onboarding i zarządzanie wydajnością, ale również bardziej złożone kwestie związane z rozwojem zawodowym, budowaniem zaangażowania i troską o dobrostan pracownika. W ostatnich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta