Szybkie trasy do poszerzenia. Wielkie liczenie samochodów
Drogowcy rozpoczęli pomiar ruchu. Najbardziej zatłoczone drogi to m.in. S8 i S2 w Warszawie, S86 i A4 w Katowicach, A4 na obwodnicy Krakowa, S6 w Trójmieście i A2 na obwodnicy Poznania.
Choć budowa drogowego szkieletu utrzymuje niezłe tempo – w tym roku do ruchu ma być włączone blisko 400 km nowych szybkich tras – problemem staje się pojemność istniejących dróg. Rosnąca liczba pojazdów sprawia, że przybyło odcinków, na których jazda staje się wolniejsza i zarazem – przez zatłoczenie – coraz bardziej niebezpieczna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) właśnie rozpoczęła kolejny Generalny Pomiar Ruchu (GPR), organizowany co pięć lat, którego wyniki będą mogły zostać wykorzystane m.in. do decyzji o budowie nowych dróg, modernizacji istniejących, a także zarządzania ruchem.
Badanie opiera się na pomiarach w różnych miejscach w czasie kilku specjalnie wybranych dni w ciągu roku. Dopiero po zweryfikowaniu spójności i poprawności danych w skali całego roku oraz całego kraju przystępuje się do obliczeń wielkości ruchu. – GPR 2025 dopiero wystartował, więc o jakichkolwiek porównaniach będziemy mogli mówić najwcześniej w czwartym kwartale 2025 roku – zaznacza Szymon Piechowiak, rzecznik GDDKiA.
Ciasno wokół miast
Trasy z największą liczbą pojazdów w ciągu doby to fragmenty dróg szybkiego ruchu przebiegające przez aglomeracje miejskie lub w ich pobliżu. Do najbardziej zatłoczonych odcinków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
