Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Przez sport można budować zaufanie i lojalność klientów

10 kwietnia 2025 | Sport i biznes | rp.pl

Polski rynek sponsoringu sportowego od kilkunastu lat znajduje się w trendzie wzrostowym. W 2023 roku jego wartość zwyżkowała o 10,7 proc., osiągając poziom 1,35 mld zł – wynika z danych firmy Sponsoring Insight. Tym samym był to najlepszy w historii rezultat.

Cały czas niekwestionowanym liderem wśród krajowych dyscyplin sportowych, najmocniej wspieranych przez biznes, jest piłka nożna. W ubiegłym roku spółki przeznaczyły na jej wsparcie ponad 0,5 mld zł. Znacznie mniej, bo połowę tego, wydatkowały na sponsoring siatkówki. Na podium znalazły się jeszcze sporty motorowe (w zestawieniu Sponsoring Insight bez żużla), na które przeznaczono prawie 120 mln zł. Dużo mniej – w przedziale 50–100 mln zł – wydatkowano już kolejno na koszykówkę, piłkę ręczną, ruch olimpijski i żużel.

Tradycyjnie kluczową rolę we wzroście rynku odgrywają spółki z dominującym udziałem Skarbu Państwa. Wystarczy zauważyć, że wśród 20 największych mecenasów sportu było ich 11.

Jak wynika z danych firmy Nielsen, uniwersalny zasięg i atrakcyjność sportu nadal zapewniają sponsorom...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 13148

Wydanie: 13148

Spis treści
Zamów abonament