Nie tylko kopią piłkę. Chcą też ograniczyć emisję CO2
Firmy, które wykładają pieniądze na zawodników, kluby czy imprezy sportowe, patrzą nie tylko na osiągane wyniki.
Ważne jest całe otoczenie – w tym kibice. Dziś bowiem w ramach sponsoringu sportowego od firm oczekuje się, że wniosą wartość wykraczającą poza zwykłe wsparcie finansowe, będą integrować innowacyjne strategie cyfrowe i angażować się bezpośrednio w kontakt z fanami.
Najstarszym istniejącym klubem piłkarskim stolicy Wielkopolski jest Warta Poznań, założona w 1912 roku. Klub dwukrotnie zdobył tytuł mistrza Polski w 1929 i 1947 roku. Pięć razy był wicemistrzem – 1922, 1925, 1928, 1938, 1946. Obecnie występuje w pierwszej lidze.
– W klubie kładziemy nacisk na społeczną odpowiedzialność: aktywizujemy seniorów, walczymy z wykluczeniami i wspieramy osoby z niepełnosprawnościami. Trzeci sezon w Ekstraklasie rozgrywa właśnie zespół amp futbolu „Zielonych”, który jest czwartą siłą w Polsce – podaje Warta Poznań na swojej stronie internetowej.
Podkreśla, że klub piłkarski to złożony ekosystem, szeroko oddziałujący na otoczenie, a Warta Poznań jako organizacja jest podmiotem biznesowym, który w myśl unijnych wytycznych nie jest zobligowany do raportowania realizacji aspektów ESG, czyli kwestii związanych ze środowiskiem (Environmental), społeczną odpowiedzialnością (Social) i ładem korporacyjnym (Governance).
Te trzy filary wyznaczają standardy, które wpływają na sposób prowadzenia biznesu, zarządzania ryzykiem i budowania długoterminowej wartości przedsiębiorstw....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)