Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

E-sport: nowy, przyszłościowy segment rozrywki

10 kwietnia 2025 | Sport i biznes | rp.pl

Gamingowe wydarzenia przyciągają rzesze entuzjastów, tworząc przestrzeń, w której pasja, rywalizacja i technologia spotykają się w jednym miejscu. To właśnie tam kształtują się trendy, zacieśniają się społeczności, a marki zyskują unikalną okazję do budowania autentycznych relacji z graczami.

Globalny rynek e-sportu został wyceniony na 2,22 mld USD w 2024 r. i przewiduje się, że do 2029 r. osiągnie 6,51 mld USD, rosnąc ze średniorocznym wskaźnikiem wzrostu (CAGR) na poziomie 24 proc. Jak opisują analitycy, wzrost rynku e-sportu jest napędzany rosnącą popularnością gier i platform cyfrowych, a usługi transmisji strumieniowej poszerzają na żywo dostęp i zaangażowanie. Rozwój gier konkurencyjnych i profesjonalizacja również odegrały kluczową rolę, ponieważ zorganizowane turnieje ze znacznymi pulami nagród i profesjonalne ligi przyciągają graczy i publiczność na całym świecie.

Postęp technologiczny, w tym integracje rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, ciągle ulepszany sprzęt do gier i sieci 5G, poprawiają doświadczenia użytkowników i umożliwiają bezproblemowy udział w e-sporcie. Rynek e-sportu to dynamiczna i szybko rozwijająca się branża obejmująca turnieje gier, transmisje strumieniowe gier, sponsoring i wiele...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13148

Wydanie: 13148

Spis treści
Zamów abonament