Cyfrowi asystenci wchodzą do firm
Wprowadzanie wewnętrznych chatbotów szło dotąd ospale. Może firmy zachęci przykład PZU, który odpala największy taki projekt w kraju.
W ciągu najbliższych trzech lat 92 proc. firm planuje zwiększyć inwestycje w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji – wynika z badań McKinsey. To jednak tylko deklaracje. Choć oczekiwania względem AI są ogromne, a apetyt na zapewnienie sobie bezprecedensowej konkurencyjności oraz statusu pioniera rośnie, to tylko 1 proc. liderów firm uznaje, że ich przedsiębiorstwa w pełni wykorzystują potencjał nowych technologii. Nad Wisłą wdrożenia trafiły na rafę obaw o bezpieczeństwo, braku kompetencji i barier finansowych.
PZU pionierem
Te mogą jednak ustąpić. PZU pokazało właśnie, jak można to zrobić – ubezpieczeniowy gigant uruchamia asystenta AI dla tysięcy swoich pracowników. Co ważne, ma to być rozwiązanie gwarantujące bezpieczeństwo. Jan Zimowicz, członek zarządu PZU, akcentuje właśnie ten aspekt i wskazuje, że nowy asystent AI spełnia najwyższe standardy w tym zakresie. – To daje nam pewność, że dane, które udostępniamy, pracując z tym narzędziem, są właściwie chronione – przekonuje.
Z narzędzia mogą korzystać już wszyscy pracownicy grupy – to w sumie ponad 12 tys. osób. Pod względem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta