Jakie kompetencje mają polscy innowatorzy? Widać poważne luki
Przedsiębiorcy technologiczni są bardzo dobrze wykształceni, ale nie mają wiedzy i umiejętności, by prowadzić start-upy.
Dla start-upów pozyskanie wiedzy staje się dziś równie cenne jak zdobycie finansowania – wynika z opublikowanego właśnie raportu „Portret kompetencyjny polskiego przedsiębiorcy technologicznego AD 2025”. Badanie, które przeprowadzono na 125 założycielach spółek technologicznych (zadano im 57 pytań, dodatkowo przeprowadzono 47 pogłębionych wywiadów), wyraźnie pokazuje, że przedsiębiorcy oczekują od inwestorów wsparcia w kompetencjach sprzedażowych, negocjacyjnych czy finansowych. Co ciekawe, pokrywa się to ze zidentyfikowanymi lukami kompetencyjnymi w ekosystemie start-upowym nad Wisłą, gdzie szczególne braki widoczne są w obszarach sprzedaży, komunikacji marketingowej oraz zarządzania zespołem. Analizy pokazują, że brakuje również wiedzy z zakresu prawa i administracji oraz finansów.
Warto przy tym dodać, iż umiejętności w zakresie programowania czy marketingu nie są już dziś tak mocno cenione. Dlaczego? Respondenci przewidują, że to sztuczna inteligencja zastąpi je w pierwszej kolejności.
Rysa na fundamentach edukacyjnych
„Portret kompetencyjny polskiego przedsiębiorcy technologicznego AD 2025” rzuca więcej światła na rodzimych start-upowców. To pierwszy taki raport dotyczący rodzimego ekosystemu start-upowego. Owocem kilkunastu miesięcy pracy jest unikatowy obraz faktycznego stanu środowiska...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
