Wirtualne turnieje pod lupą ministerstwa: e-sport doczeka się regulacji
Został postawiony pierwszy krok w stronę stworzenia polskich ram prawnych dla jednego z najszybciej rozwijających się sektorów kreatywnych.
Od lutego działa powołany przez ministra cyfryzacji zespół do spraw opracowania projektu regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania e-sportu w Polsce. Zgodnie z zarządzeniem ministra z 15 lutego zespół ma przeprowadzić kompleksową analizę rynku e-sportu – z uwzględnieniem jego uwarunkowań społecznych i gospodarczych, a także przygotować propozycje legislacyjne strategii rozwoju tego sektora w naszym kraju.
Pracami zespołu ma kierować dyrektor Departamentu GovTech Polska w Ministerstwie Cyfryzacji. Co istotne, do prac zespołu z głosem doradczym mogą zostać zaproszone także podmioty i organizacje, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne w wykonywaniu jego zadań.
Mimo że Ministerstwo Cyfryzacji jak dotąd nie opublikowało konkretnych propozycji, to pierwszy krok w stronę stworzenia polskich ram prawnych dla jednego z najszybciej rozwijających się sektorów kreatywnych został postawiony.
Niezależnie od wyników prac zespołu, Polska nie będzie pionierem w regulacji e-sportu. Niekwestionowanym liderem w tym zakresie jest już bowiem Korea Południowa, w której e-sport cieszy się nie tylko ogromnym zainteresowaniem społecznym, ale i oficjalnym uznaniem władz.
Za rozwój e-sportu i wsparcie zawodników odpowiedzialna jest tam KeSPA (Korean e-Sports Association). Lokalne koreańskie regulacje między innymi wyznaczają instytucje odpowiedzialne za promocję...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)