Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Konsumenci łapią się za kieszeń

04 czerwca 2025 | Pierwsza strona | rp.pl
źródło: Rzeczpospolita

Tylko 19 proc. Polaków nie będzie ograniczać wydatków w br., podczas gdy w Austrii to 32 proc., a w Niemczech 28 proc. – wynika z badania platformy ShopFully, którego wyniki „Rz” poznała jako pierwsza.

Najwięcej, bo 37,2 proc. Polaków, chce oszczędzać na elektronice. – W warunkach niepewności gospodarczej lub presji inflacyjnej konsumenci odkładają zakupy, które nie są pilnie potrzebne – mówi Robert Biegaj, ekspert ShopFully.

– Mimo że sytuacja dochodowa gospodarstw domowych jest niezła, to można zrozumieć obawy. W koszyku inflacyjnym nie widać wszystkich wydatków, np. kredytów – mówi prof. Jacek Tomkiewicz z Akademii Leona Koźmińskiego. ­—pm

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 13192

Wydanie: 13192

Spis treści

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament