Pomocnicze działania zakupowe – kto może „wyręczyć” nas w postępowaniu?
Analiza | Rosnąca specjalizacja w zamówieniach wymusza sięganie po niestandardowe rozwiązania
Współczesna praktyka zamówień publicznych cechuje się coraz większym stopniem specjalizacji. Wielu zamawiających posiada dziś wiedzę ekspercką w konkretnym obszarze – np. zamówień sektorowych, obronnych czy usługowych – ale staje przed wyzwaniem, gdy musi przeprowadzić postępowanie wykraczające poza swoją dziedzinę. Braki kadrowe, czasowe lub kompetencyjne mogą skutecznie utrudnić realizację obowiązków. W takich przypadkach dobrym rozwiązaniem są tzw. pomocnicze działania zakupowe, których wykorzystanie staje się coraz bardziej powszechne.
Czym są pomocnicze działania zakupowe?
Zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zamawiający może powierzyć przygotowanie, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia lub organizację konkursu, w ramach pomocniczych działań zakupowych, własnej jednostce organizacyjnej lub osobie trzeciej. Katalog pomocniczych działań zakupowych, wymieniony w art. 37 ust. 3 ustawy pzp, ma charakter otwarty i obejmuje m.in.:
∑ zapewnienie infrastruktury technicznej umożliwiającej zamawiającemu udzielanie zamówień lub zawieranie umów ramowych – w szczególności należy przez to rozumieć zapewnienie niezbędnych systemów teleinformatycznych, takich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)