Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak działa hybryda typu plug-in?

30 czerwca 2025 | Ekonomia i rynek | Martin Śliwa
Rekordziści pokonują na prądzie 130 km (np. Mercedes GLC 300e) i mają duże baterie – np. Skoda Kodiaq PHEV 25,7 kWh
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Rekordziści pokonują na prądzie 130 km (np. Mercedes GLC 300e) i mają duże baterie – np. Skoda Kodiaq PHEV 25,7 kWh

Hybrydowy napęd typu plug-in ma łączyć zalety samochodu elektrycznego i auta z silnikiem spalinowym. Ostatnio w wielu modelach to połączenie funkcjonuje coraz lepiej.

Modele aut z hybrydami typu plug-in potrafią jeździć na prąd na dystansach do ponad 100 km i gdy jest to konieczne, przełączają się na napęd benzynowy lub diesla. W drodze do piekarni lub biura auta są ciche i bezemisyjne, a na długich trasach moc pobierają z silnika spalinowego. Jednak połączenie dwóch światów wcale nie jest takie proste.

Technicznie rzecz biorąc, hybryda typu plug-in (PHEV) łączy dwa kompletne układy napędowe: silnik spalinowy ze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13213

Wydanie: 13213

Spis treści

Reklama

Gość „Rz”

Zamów abonament