Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu

30 czerwca 2025 | Ekonomia i rynek | rp.pl
Jak wynika z raportu ABSL, sektor usług biznesowych generuje już ponad 5 proc. polskiego PKB i odpowiada za 7–8 proc. zatrudnienia w przedsiębiorstwach – podkreślano podczas dyskusji
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Jak wynika z raportu ABSL, sektor usług biznesowych generuje już ponad 5 proc. polskiego PKB i odpowiada za 7–8 proc. zatrudnienia w przedsiębiorstwach – podkreślano podczas dyskusji

Napędza gospodarkę i coraz częściej nadaje jej kierunek. Wyrósł z roli dostawcy i kształtuje technologiczną transformację Polski. Podczas ABSL Summit 2025 w Krakowie mówiono o sektorze usług biznesowych już nie jak o zapleczu, ale o strategii rozwoju.

W programie ABSL Summit 2025, który zgromadził 24 czerwca w Krakowie liderów branży, ważnym punktem był panel poświęcony transformacyjnej roli sektora usług biznesowych. Dyskusję poprowadził Marcin Piasecki, redaktor zarządzający „Rzeczpospolitej”, a w gronie panelistów znaleźli się: Wojciech Tyborowski, dyrektor Agencji Rozwoju Pomorza; Krzysztof Ślęczka, dyrektor zarządzający sektora przemysłowego i konsumenckiego Accenture w Polsce; Andrzej Mikołajczak, Group CTO i dyrektor polskiego oddziału Euroclear oraz Krzysztof Górka, prezes Dolnośląskiego Funduszu Rozwoju.

W otwierającej panel pierwszej rundzie rozmowy eksperci zgodnie podkreślali, że sektor usług biznesowych odegrał ważną rolę w rozwoju regionalnym i gospodarczym Polski. – Dziś przez te 15 lat widzimy, jaką wartość dodaną wygenerował sektor, o ile bardziej wartościowe procesy są realizowane, o ile lepsze miejsca pracy są lokowane w regionie. Z punktu widzenia sektora publicznego to jest definicja rozwoju – mówił Wojciech Tyborowski z Agencji Rozwoju Pomorza.

Z kolei Krzysztof Ślęczka, z Accenture, podkreślił rosnącą wagę kompetencji, zwłaszcza w kontekście zmieniającej się roli centrów usług. Centra w Polsce przestają być wyłącznie zapleczem operacyjnym, a stają się katalizatorami transformacji biznesowej. Dlatego istotne są inwestycje w rozwój kompetencji technologicznych i przywódczych. Kształcimy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13213

Wydanie: 13213

Spis treści

Reklama

Gość „Rz”

Zamów abonament