Restauracje liczą na zyski w wakacje. I mają rację
Średnia liczba wizyt w lokalach gastronomicznych jest wyższa niż rok temu, a najbliższe tygodnie zapowiadają się dla branży intensywnie. Uwaga skupi się na miejscowościach turystycznych.
W maju liczba wizyt przypadających na klienta wzrosła w pizzeriach o 2,4 proc. r./r., a w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka – o 3,1 proc. W kwietniu wyniki były jeszcze lepsze, co pokazuje, że ożywienie w sektorze staje się faktem – wskazują dane Proxi.cloud, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Ruch został zbadany w niemal 2 tys. placówek, w oparciu o zachowania ok. 1,5 mln klientów.
Fast foody przyciągają
Ogólna liczba wizyt w badanych lokalach w maju w pizzeriach była 0,09 proc. niższa niż rok temu, a w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka – o 2,9 proc. Autorzy badania wskazują, że to tak niewielkie różnice, że wpływ mogły mieć czynniki losowe.
– Wzrost częstotliwości wizyt r./r. w kwietniu i maju wskazuje, że mimo spadku liczby klientów, ci, którzy odwiedzają lokale, robią to częściej – mówi Weronika Piekarska z Proxi.cloud. – Może to świadczyć o rosnącej lojalności lub większym znaczeniu stałych gości. Choć majowe wzrosty były nieco mniejsze niż kwietniowe, trend pozostaje pozytywny i może wspierać wyniki sieci w sezonie wakacyjnym – dodaje.
– Wyższy spadek liczby klientów niż ruchu naturalnie przekłada się na wzrost częstotliwości wizyt w tych placówkach. Świadczy to o skutecznym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
