AI rozpycha się w grach. Co daje?
Sztuczna inteligencja staje się kluczowym motorem innowacji w grach wideo. To ogromna szansa dla branży, ale też wyzwanie. Studia próbują zacierać ślady użycia tej technologii w obawie przed hejtem ze strony graczy.
Globalna wartość rynku AI w grach w tym roku sięgnie 7,05 mld dolarów, a do 2034 r. urośnie do 37,9 mld dolarów – prognozują eksperci. Już 20 proc. wszystkich premier na Steamie w 2025 r. deklaruje wykorzystanie generatywnej AI, co oznacza ponad sześciokrotny wzrost rok do roku.
- Sztuczna inteligencja staje się kluczowym motorem innowacji w branży gier wideo, napędzając zarówno projektowanie rozgrywki, bezpieczeństwo i uczciwość gier online, jak i procesy produkcyjne – podkreśla Kamila Skubij, członkini AI Chamber i dyrektorka operacyjna Challenger Project.
Jak wykorzystać AI w grach?
Przychody branży gier wzrosną w przyszłym roku do 207 mld dolarów, przy skumulowanym rocznym tempie w latach 2023–2026 na poziomie około 4 proc. – prognozuje portal branżowy Newzoo. Rynek rośnie, ale konkurencja również. A gracze stają się coraz bardziej selektywni. Wykorzystanie nowej technologii jest szansą na lepszą jakość, przy relatywnie niskich kosztach. Coraz więcej studiów zdaje sobie z tego sprawę.
Tegoroczna ankieta przeprowadzona przez GAM3S.gg pokazuje, że już 73 proc. studiów deweloperskich korzysta z narzędzi AI, a 88 proc. planuje dalsze wdrożenia w nadchodzących dwunastu miesiącach. Z badań wynika, że szczególnie mniejsze studia z entuzjazmem podchodzą do AI. Bardziej pozytywnie nastawieni są do niej również założyciele firm: 85 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
