Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mali przedsiębiorcy liderami innowacji? Na nowo o cyfryzacji

12 września 2025 | Ekonomia i rynek | monika borkowska
Uczestnicy debaty „Mikroprzedsiębiorcy w erze e-commerce: jak nanosegmentacja i wsparcie instytucjonalne kształtują przyszłość małego biznesu w Polsce”, która odbyła się w Salonie „Rzeczpospolitej”
autor zdjęcia: Maciek Zygmunt
źródło: Rzeczpospolita
Uczestnicy debaty „Mikroprzedsiębiorcy w erze e-commerce: jak nanosegmentacja i wsparcie instytucjonalne kształtują przyszłość małego biznesu w Polsce”, która odbyła się w Salonie „Rzeczpospolitej”

Małe i średnie firmy potrzebują wsparcia finansowego i merytorycznego, by skutecznie przeprowadzić cyfrową transformację. Zmian oczekują od nich konsumenci, ale związane z tym procesem korzyści widzą również sami przedsiębiorcy.

– Transformacja cyfrowa w małych firmach przebiega dynamicznie, ale nierównomiernie – oceniła Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby), podczas debaty „Mikroprzedsiębiorcy w erze e-commerce: jak nanosegmentacja i wsparcie instytucjonalne kształtują przyszłość małego biznesu w Polsce”, która odbyła się w Salonie „Rzeczpospolitej” podczas XXXIV Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

Krajowi mikroprzedsiębiorcy doskonale radzą sobie w kanałach online, gorzej jest już jednak z wdrażaniem rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji czy z inwestycjami w analitykę. Tu pozostajemy poniżej średniej unijnej. – Z poziomu e-handlu widzimy, że 73 proc. małych i średnich firm, które zainwestowały w dodatkowe elementy cyfryzacji, ma przewagę w sprzedaży, w podejściu do konsumenta – mówiła prezes e-Izby.

Z raportu Ministerstwa Rozwoju i Technologii na temat cyfryzacji w mikroprzedsiębiorstwach wynika, że 9 proc. małych podmiotów chce przeprowadzić transformację cyfrową, ich właściciele nie wiedzą jednak, skąd pozyskać wiedzę i środki na ten cel. Izba Gospodarki Elektronicznej próbuje to zmienić. Od dziesięciu lat prowadzi warsztaty na temat rozwoju sprzedaży internetowej, uczy strategii marketingowych, przybliża dostępne rozwiązania technologiczne i łączy przedsiębiorców z różnych krajów, umożliwiając im prowadzenie sprzedaży na nowych rynkach....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13276

Wydanie: 13276

Spis treści

Reklama

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament