Rewolucja w reklamie? Inwazja AI
Sztuczna inteligencja może wywrócić rynek reklamy internetowej do góry nogami. I to z kilku powodów. Już rozepchała się w każdym zakątku tego biznesu, a wiele firm nie jest jednak na nią gotowych.
Aż 85 proc. firm korzysta z narzędzi AI, aby zwiększać efektywność kampanii, tworzyć treści czy personalizować przekaz – ta szeroko zakrojona adaptacja mogłaby stanowić wzór dla przedsiębiorstw z innych branż, gdyby nie jej powierzchowny charakter. Świadczy o nim najnowszy raport IAB Europe, według którego zaledwie 43 proc. respondentów wdrożyło wewnętrzne wytyczne dotyczące stosowania AI w reklamie i marketingu. Co gorsza, większość podmiotów pozostaje nieprzygotowana na nowe unijne regulacje w obszarze sztucznej inteligencji.
Korporacyjna nonszalancja
AI w reklamie cyfrowej stało się kluczowym narzędziem napędzającym jej rozwój. W sektorze tym widać sporo entuzjazmu, choć branża w nową erę wkracza bez mapy i kompasu w postaci wewnętrznych regulacji i spójnych strategii zarządzania. Z jednej strony ponad trzy czwarte respondentów deklaruje bowiem, że korzysta z AI w przynajmniej jednym elemencie kampanii, a generowanie treści czy precyzyjne targetowanie reklam stały się w zasadzie standardem, z drugiej zaś – tylko 43 proc. firm zdecydowało się opracować wewnętrzne wytyczne dotyczące korzystania z tych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
