Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rewolucja w reklamie? Inwazja AI

08 października 2025 | Ekonomia i rynek | Michał Duszczyk
AI w reklamie cyfrowej stała się kluczowym narzędziem napędzającym jej rozwój. W sektorze tym widać sporo entuzjazmu
autor zdjęcia: AdobeStock
źródło: Rzeczpospolita
AI w reklamie cyfrowej stała się kluczowym narzędziem napędzającym jej rozwój. W sektorze tym widać sporo entuzjazmu

Sztuczna inteligencja może wywrócić rynek reklamy internetowej do góry nogami. I to z kilku powodów. Już rozepchała się w każdym zakątku tego biznesu, a wiele firm nie jest jednak na nią gotowych.

Aż 85 proc. firm korzysta z narzędzi AI, aby zwiększać efektywność kampanii, tworzyć treści czy personalizować przekaz – ta szeroko zakrojona adaptacja mogłaby stanowić wzór dla przedsiębiorstw z innych branż, gdyby nie jej powierzchowny charakter. Świadczy o nim najnowszy raport IAB Europe, według którego zaledwie 43 proc. respondentów wdrożyło wewnętrzne wytyczne dotyczące stosowania AI w reklamie i marketingu. Co gorsza, większość podmiotów pozostaje nieprzygotowana na nowe unijne regulacje w obszarze sztucznej inteligencji.

Korporacyjna nonszalancja

AI w reklamie cyfrowej stało się kluczowym narzędziem napędzającym jej rozwój. W sektorze tym widać sporo entuzjazmu, choć branża w nową erę wkracza bez mapy i kompasu w postaci wewnętrznych regulacji i spójnych strategii zarządzania. Z jednej strony ponad trzy czwarte respondentów deklaruje bowiem, że korzysta z AI w przynajmniej jednym elemencie kampanii, a generowanie treści czy precyzyjne targetowanie reklam stały się w zasadzie standardem, z drugiej zaś – tylko 43 proc. firm zdecydowało się opracować wewnętrzne wytyczne dotyczące korzystania z tych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13298

Wydanie: 13298

Spis treści

Reklama

Materiał promocyjny

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament