Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sieć coraz bardziej gęsta

25 sierpnia 2000 | Raporty | AB

HANDEL

Siła zagranicznych firm to nie tylko promocja i niższe ceny

Sieć coraz bardziej gęsta

Z mapy Polski znikają szybko miejsca nie zajęte jeszcze przez duże zagraniczne sieci handlowe. O ile w początkowej fazie ekspansji ich głównym celem było kilka największych miast, o tyle teraz na celowniku są już coraz mniejsze ośrodki. Udział super- i hipermarketów oraz tanich sklepów dyskontowych w sprzedaży polskiego handlu spożywczego wzrósł w ubiegłym roku do 22 proc. a do 2003 r. ma się zwiększyć do 40-45 proc.

Jeszcze przed kilkoma laty wydawało się, że zagraniczne koncerny nie widzą w Polsce rynku poza kilkoma największymi miastami. Głównym celem ich zainteresowania były: Warszawa, górnicze miasta Śląska, Poznań i Trójmiasto. Zwłaszcza w woj. mazowieckim, prawie wszystkie sieci otwierały na wyścigi swoje super- i hipermarkety, często po sąsiedzku - jak np. na warszawskim Ursynowie. Granica...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2096

Spis treści

Wspomnienia

Regiony Polski - Opolskie

Regiony Polski - Lubelskie

Zamów abonament