Koszykowy lep
Pomaga muzyka i "chowanie towarów"
Koszykowy lep
Duże sklepy handlowe prześcigają się w pomysłach jak zwabić klienta. Jeżeli im się to uda, głowią się nad tym, co zrobić, żeby wydał on możliwie dużo pieniędzy w sklepie. W tym przypadku pomocą jest np. muzyka i "chowanie towarów".
Metod wabienia klientów jest bardzo wiele. Manipulacja klientem rozpoczyna się jeszcze w jego domu. Sieci dostarczają pod drzwi ulotki, w których przedstawiają superoferty, np. szynka prasowana - 10,99 zł za kilogram, narty dziecięce - 120 zł, proszek X w opakowaniu 5-kilogramowym - 19,99 zł. - W ulotkach zadzwyczaj tanich produktów jest kilka. Zwykle są to wyroby z różnych grup, a więc żywność czy towary chemii gospodarczej. Nie ma więc zbyt wielu osób, które skorzystałyby ze wszystkich ofert. Wystarczy jednak przejrzeć dalsze strony ulotek, aby zobaczyć, że wskazują one, jak i ile kupować - mówi socjolog Michał Wojkowski. Dodaje, że na ostatnich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta