Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wstać przed wielkim konkurentem

25 sierpnia 2000 | Raporty | a.mac

TRUDNE SĄSIEDZTWO

Supermarkety i małe sklepy

Wstać przed wielkim konkurentem

Właściciele małych sklepów potrafią dostosować się do sąsiedztwa dużych supermarketów. Otwierają swoje placówki rano, trzy godziny wcześniej niż wielki konkurent. Bazują też na stałych, najczęściej starszych klientach, którzy wolą robić drobne zakupy w przyjaznej im atmosferze. Drobni kupcy narzekają wprawdzie na zbyt niskie ceny u wielkich sąsiadów, ale przyznają, że różnice są znaczne tylko w czasie akcji promocyjnych.

W Białymstoku, gdzie kilka zagranicznych koncernów handlowych ma już sklepy albo wykupiony grunt pod ich budowę, trudno znaleźć drobnych sklepikarzy handlujących w pobliżu hipermarketów. Dwa istniejące centra handlowe Makro Cash & Carry oraz Marko są położone na obrzeżach, skąd do najbliższego sklepiku jest co najmniej kilometr. Po protestach miejscowych środowisk gospodarczych, które sprzeciwiały się lokalizacji wielkich sklepów w Białymstoku, władze miasta zleciły przygotowanie raportu na temat perspektyw lokalnego handlu.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2096

Spis treści

Wspomnienia

Regiony Polski - Opolskie

Regiony Polski - Lubelskie

Zamów abonament