Rynek handlowca
Coraz częściej producenci skazani są na współpracę z dużymi sieciami
Rynek handlowca
Mali i duzi dostawcy, choć skarżą się często na warunki współpracy z dużymi sieciami, walczą o wejście do super- i hipermarketów. Dla wielu sprzedaż za pośrednictwem sieci to już konieczność, inni widzą w sieciach sposób na reklamę swych produktów i może niższy, ale pewny dochód w sytuacji, gdy krajowy hurt wciąż jest rozdrobniony i słaby, a większość kupców zdobywa się na współpracę dopiero wobec groźby wejścia hipermarketu.
Opłaty za wejście do sieci, za miejsce na półce czy rabaty promocyjne rzadziej już szokują dostawców dużych sieci. Tym bardziej że stają się coraz bardziej powszechnym zjawiskiem - za przykładem zagranicznych hiper- i supermarketów coraz częściej idą także rodzimi hurtownicy i kupcy, którzy tworząc grupy zakupowe i stowarzyszenia, domagają się takich samych warunków, jak ich konkurenci.
Jednak choć polscy dostawcy przyznają, że kilka lat praktyki pozwoliło im wypracować metody działania wobec dużych sieci, większość producentów narzeka na warunki tej współpracy.
Skarżą się, że sieci wymuszają długie terminy płatności, wydłużając je jeszcze pod każdym pretekstem, że koszty tak lubianych przez klientów promocji przerzucają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta