Dla jednych szansa, dla innych konieczność
Pewne dochody, łatwiejsze planowanie
Dla jednych szansa, dla innych konieczność
Zagraniczne sieci handlowe działające w Polsce albo już sprzedają wyroby pod własnymi markami, albo przymierzają się do tego. Zdaniem specjalistów, liczba takich marek będzie w najbliższych dwóch, trzech latach dynamicznie rosła. Polscy producenci podejmują współpracę z dużymi sieciami handlowymi, gdyż dla jednych jest to szansa na rozwój, a dla innych konieczność.
Nie wszyscy ze współpracy z dużymi sieciami są zadowoleni. Wielu producentów ma zastrzeżenia m.in. do oferowanych im warunków, a także do sposobu, w jaki są często traktowani. Dotyczy to zwłaszcza współpracy w przetwórstwie żywności. Najczęstsze zarzuty dotyczą braku partnerstwa i możliwości negocjacji, gdy zmieniają się warunki rynkowe i produkcja staje się nieopłacalna. Nie brakuje też firm, które rezygnują ze współpracy z zagranicznymi sieciami w Polsce i wybierają sieci z kapitałem krajowym lub też zagranicznych hurtowników obsługujących sieci handlowe w różnych krajach.
Dla dużych to dodatek
Marek Roleski, właściciel firmy Roleski, wytwarzającej musztardy, majonezy, ketchup i sosy, współpracę z zagranicznymi sieciami potraktował jak inwestycję. Do jej rozpoczęcia potrzebny jest bowiem spory...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta