Kobieta groźniejsza niż troll
Kobieta groźniejsza niż troll
Można zaryzykować tezę, że Ibsen zrozumiałby racje Ostermeiera
(c) ARNO DECLAIR
Dwa spektakle według Ibsena - "Nora. Dom lalki" Thomasa Ostermeiera i "Peer Gynt" Patricka Pineua - uzupełniają się niczym dwa fragmenty pękniętego portretu kobiety i mężczyzny.
Po "Woyzecku" w pejzażu enerdowskich osiedli Thomas Ostermeier pokazał Norę, która w decydującej scenie powrotu z balu, przypomina filmową supermenkę Laurę Craft. Nosi wojskowe buty, szorty z kaburami przypiętymi do ud, na ciele ma namalowane rany postrzałowe. Szokujący wygląd zapowiada uwspółcześnione i drastyczne rozwiązane dramatu. Pomysł opisywany w relacjach z berlińskiej premiery wydawał się nazbyt śmiały nawet dla zwolenników dyrektora Schaub?hne. Po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta