Reklama: Kiedy publiczna, kiedy nie
Reklama: Kiedy publiczna, kiedy nie
Wanda Lewańska
Jeśli konkursy różnych firm propagowane w radio, telewizji, prasie uznaje się za reklamę publiczną, to i pieniądze na nagrody dla zwycięzców tych konkursów powinny być zaliczane do wydatków na reklamę prowadzoną publicznie.
Jest to jeden z tych przepisów, w których ustawodawca posłużył się określeniami nieostrymi, ocennymi, a takie mogą być różnie interpretowane. Chodzi o art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczący kosztów reprezentacji i reklamy i zawarte w nim pojęcie "reklama prowadzona publicznie" oraz wynikające z niego pojęcie "reklama niepubliczna". W przepisie tym przewidziano jeden z dość zresztą licznych wyjątków od zasady, że kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszystkie koszty poniesione w celu osiągnięcia tych przychodów (por. art. 22 ust. 1 ustawy) .
Art. 23 ust. 1 pkt 23 stanowi, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0, 25 proc. przychodu podatnika w skali roku podatkowego, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (identyczne postanowienie zawiera art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta