Jak Herbert zgłębiał tajemnice mistrzów
Zbigniew Herbert przez całe życie pasjonował się sztukami plastycznymi. Impresje na ich temat publikował w zbiorach tematycznych. I tak "Labirynt nad morzem" dotyczył spotkań z antykiem, "Barbarzyńca w ogrodzie" mówił o francuskim gotyku i włoskim renesansie, "Martwa natura z wędzidłem" była spojrzeniem na holenderskich małych i wielkich mistrzów.
Książę Poetów nie miał ambicji teoretyka sztuki. Zastrzegał się, że dzieła interpretuje z pozycji amatora. Podobnie lekko traktował swoje robione "dla pamięci" rysunki. Stanowiły dlań wizualno-intelektualne notatki, których przywoził całe teki z każdej podróży po Europie; z wizyt w zachodnich muzeach.
Stojąc przed obrazemJózef Maria Ruszar, znawca i popularyzator jego twórczości, nasz redakcyjny kolega, wpadł na pomysł prosty, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta