Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szklana pułapka wódki

01 września 2007 | Ekonomia | Iwona Trusewicz
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY Szklana pułapka wódki Zakłady spirytusowe nie mają w co nalewać alkoholu. Na rynku brakuje butelek. Komisja Europejska sprawdza, czy w Unii nie ma zmowy kartelowej producentów szklanych opakowań

- Nie pamiętam podobnej sytuacji, choć pracuję w tym biznesie 15 lat. Pod koniec 2006 r. zaczęliśmy mieć kłopoty z otrzymaniem tylu butelek, ile zamówiliśmy. A potrzebujemy pół miliona dziennie. Prawdę powiedziawszy, pracujemy na styk -mówi Henryk Wnorowski, prezes Polmosu Białystok SA, największego krajowego producenta wódek.

Według ocen specjalistów z branży, w Polsce -gdzie co roku zużywamy ok. 4,3 mld sztuk opakowań szklanych -brakuje dziś ok. 400 mln butelek i słoików.

Zmowa winduje ceny?

Według ustaleń "Rz" kłopoty z realizacją zamówień mają też inni producenci wódek i przetworów spożywczych. Problem z dostawami butelek i słoików ma zresztą szerszy, europejski zasięg. Komisarz UE ds. konkurencji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4301

Spis treści
Zamów abonament