Klient musi wiedzieć, od kogo kupuje towar w sieci
Sprzedając towary lub usługi za pośrednictwem Internetu, korzystamy najczęściej z dwóch metod - dokonujemy tego za pośrednictwem strony WWW (poprzez specjalny, znajdujący się na niej formularz) albo za pośrednictwem poczty elektronicznej. Większość nowych, małych sklepów internetowych działa na zasadzie witryny WWW, na której można znaleźć ofertę produktów z cenami. Po złożeniu zamówienia korzystamy z tradycyjnych metod dostawy - przesyłki pocztowej, kuriera, odbioru osobistego. Nierzadko Internet jest też tylko wsparciem, reklamą zwykłej działalności, a zakupów reklamowanych w sieci produktów można dokonać w zwykłym sklepie. W sieci coraz częściej świadczy się różnego rodzaju usługi, np. porady prawne. Najważniejsze, o czym musimy pamiętać, zakładając e-firmę, to obowiązki informacyjne, wysyłanie informacji handlowej, a także ochrona praw autorskich.
Zezwolenie niepotrzebne, ale...Na handel w Internecie nie jest wymagane posiadanie jakiegokolwiek zezwolenia lub koncesji. Ograniczenia dotyczą bowiem branż handlowych i asortymentu, a rzadziej samej metody...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta